Vervolgvraag over externe inhuur

Vraag op basis van artikel 39 Reglement van orde
Aan het college van burgemeester en wethouders
van Jan Schellekens, fractie Lokaal Open en Sociaal
Oosterhout, 1 augustus 2023
Vervolgvraag over externe inhuur n.a.v. antwoord, ontvangen 16 juni jl. over aanleidingen en voorbesprekingen van het advies van AKD.
Vervolgvraag op Motie vreemd aan de orde 4 juli 2023 Galvanitas en h19

Vraag op basis van artikel 39 Reglement van orde
Aan het college van burgemeester en wethouders
van Jan Schellekens, fractie Lokaal Open en Sociaal
over: vervolgvragen Motie vreemd aan de orde: pas op de plaats met plannen culturele invulling Galvanitas en huisvesting H19
Oosterhout, 25 augustus 2023
Gelet op het gestelde in artikel 39 van het Reglement van orde voor de vergadering van de gemeenteraad van Oosterhout stellen wij het volgende aan de orde
Aanleiding
Gebiedsontwikkeling Amphia
Gebiedsontwikkeling Amphia inclusief OV-hub
Waar gaat de nota over:
Het Amphia is een belangrijke zorgpartner binnen de gemeente Oosterhout. Amphia wil de ziekenhuislocatie omvormen tot een eigentijdse zorgboulevard in de vorm van een polikliniek met aanverwante (door derden) aangeboden zorgfuncties. Daartoe heeft Amphia inmiddels een naastgelegen pand aangekocht. In haar strategische toekomstvisie is deze modernisering noodzakelijk om in Oosterhout aanwezig te kunnen blijven. Daarbij vervult het Amphia een belangrijke rol in de samenwerking met huisartsen en doorverwijzing naar specialistische zorg.
Pas op de plaats Galvanitas
Motie vreemd aan de orde “Pas op de plaats met plannen culturele invulling Galvanitas en huisvesting h19”
H19 dreigt slachtoffer te worden van de dadendrang van Stichting De Cultuurmakerij.
Het project Galvanitas zal koste wat kost moeten slagen, voor dit college. Dit is de oppostie te gortig en diende daarom een motie in om te pogen de coalitie op andere gedachten te brengen.
Eerste filmpje is de bijdrage (donderspeech) van LOeS. U ziet in tweede filmpje Anco Bakx van het CDA de motie inbrengen. Derde is reactie wethouder en vervolg debat.
De voltallige coalitie stemde tegen de motie, waardoor deze het helaas niet haalde. We hopen wel dat onze inbreng later nog een "wake-up"- call wordt de gehele raad
Art 39 vragen gaslek(ken)
Naar aanleiding van weer een gaslek in de Slotjes maken we ons grote zorgen over de kwaliteit van de werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel in Oosterhout. Je moet er niet aan denken dat dat ernstige ongelukken op kan leveren met slachtoffers en alle ellende van dien.
Pagina 8 van 14